Welcome to the Big Easy - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Lars en Bianca - WaarBenJij.nu Welcome to the Big Easy - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Lars en Bianca - WaarBenJij.nu

Welcome to the Big Easy

Blijf op de hoogte en volg Lars en Bianca

11 Mei 2015 | Verenigde Staten, New Orleans

Hoi hoi,

Dag 1:
Na een reis van ruim 8 uur kwamen wij aan in Atlanta (Georgia). Dit was het overstappunt naar het beginpunt van onze reis: New Orleans. Aangekomen op Atlanta mochten wij aansluiten in de enorme rij voor de douane, iets wat nog al wat geduld van ons vroeg. Eindelijk mochten we dan voor het loket van Julien komen, onze douanier, die zich uiteraard afvroeg wat wij kwamen doen in de USA. Zodra het onderwerp Memphis voorbij kwam, gaf hij ons als tip om zeker even op de thee te gaan bij Elvis, The King of Rock & Roll. Maar Elvis is toch wel een druk bezette man, dus het was wel handig om eerst even te bellen. Ook over New Orleans kregen wij de nodige muziektips. Hij wilde graag een verslag horen als wij weer op het vliegveld zouden zijn. Na het afgeven van onze vingerafdrukken en foto's (volgens Julien zit Sandra nu vast aan een erg lelijke foto..en bedankt haha) snelden wij ons naar aansluiting. Deze haalde we maar op het nippertje (volgens de grondstewart nog maar 40 seconden voordat de gate zou sluiten). Om 17:00 kwamen wij dan eindelijk aan in ons hotel, Best Western Plus Landmark French Quarter, dat er uitstekend uitziet. De bedden waren type twijfelaar, Sandra was hier erg gelukkig mee.. Lars en Bianca hadden het erg knus.
Na gesetteld en opgefrist te zijn, hebben we French Quarter alvast een beetje verkend. We hebben aan de Moonwalk Boulevard genoten van ons uitzicht op de Mississippi River (Lees: alsof we op de maasboulevard zaten). Na een hapje (zeg maar hap) gegeten te hebben, Spare- Ribs met Friet, zijn we via Jackson Square naar Bourbon Street gelopen. Hier was het erg druk met uitbundige mensen van alle soorten en maten, die wel in waren voor een gezellig feestje. Bourbon Street is een soort van Stratumseind. Om 9 uur zijn we heerlijk gaan slapen, het was toch wel een erg lange dag zo. Bianca en Sandra hadden flink last van het tijdsverschil. Om half 5 waren zij klaar wakker, terwijl Lars nog niet klaar was met zijn tukkie. Het geklets van de dames vond hij mateloos irritant haha.

Dag 2:
Om 7:15 gingen wij hoog gespannen naar de ontbijtruimte. Dit bleek heel prima te zijn. Er was genoeg keus, dus we hebben onze buikjes heerlijk rond gegeten. Vervolgens zijn wij opgepikt bij het hotel voor onze Swamp Tour die vandaag op onze agenda stond. Wij mochten in de boot bij captain Greg, die vol met levenswijsheden vertelde over het wildlife in de Bayou. In de 2 uur durende boottocht zijn wij alligators, schildpadden, vogels, een zwemmende zwijnenfamilie en een slang tegen gekomen. Het was een leuke tour en de natuur was erg mooi. Ook hebben we nog een belangrijke survivaltips meegekregen van captain Greg, waaronder: When the leaves are big and shiny...don't whipe your behiny / When black touches yellow, you're a dead fellow. Altijd handig die tips!
's Middags werd het steeds heter. We hebben French Quarter verder verkend, hebben een lekker broodje gegeten van Johnny's Po Boys op een bankje bij de Moonwalk Boulevard. Helaas konden wij niet de St. Louis Cemetry nr. 1 bezoeken, aangezien deze alleen nog toegankelijk is met een tour. 's Avonds hebben wij een bezoekje gebracht aan Frenchmen Street, dit beviel ons iets beter dan Bourbon Street. We hebben de sfeer geproefd van de Live Jazz en Blues hier in New Orleans.

Onze conclusie van New Orleans: knus, relaxt, sfeervol en muzikaal. Een leuke eerste kennismaking met The Deep South.

Groetjes ons

• 11 Mei 2015 - 19:47

Hans&Joke:

Happy trio,

Dat is gelijk een leuk begin van jullie trip, zeg. Lekker voortvarend aangepakt. Dat belooft nog wat. Wij spieken op de kaart met jullie mee.
    Oh ja, met kwebbelen bij het hoofdeind van Lars moeten jullie gewoon doorgaan. Had ie maar geen twee vrouwen mee moeten nemen. Slapen doet ie thuis maar.
    Geniet ze verder.

Lieve groet, H&J

• 11 Mei 2015 - 22:13

Pama:

Hallo alle drie,
    Leuk om jullie eerste avonturen te lezen, en dat is pas het begin. Is het qua temperatuur een beetje uit te houden voor de zweetbuilen onder jullie? We zijn ook erg benieuwd naar de eerste plaatjes.
    De dames mogen gerust een beetje rekening houden met die arme jongen, die verdient alle respect dat ie het heeft aangedurfd, of...........nou ja jullie komen er wel uit.

Liefs pama

• 15 Mei 2015 - 21:16

Kees En Pina:

Hallo allen drie,
    Hier van dan wensen we jullie een mooie tijd en veel plezier toe geniet er van .