Charleston - Savannah - Macon - Atlanta - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lars en Bianca - WaarBenJij.nu Charleston - Savannah - Macon - Atlanta - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lars en Bianca - WaarBenJij.nu

Charleston - Savannah - Macon - Atlanta - New York

Blijf op de hoogte en volg Lars en Bianca

27 Mei 2015 | Verenigde Staten, New York

Hoi hoi,

Dag 13:
Aan het einde van de ochtend kwamen wij aan in Charleston. We hadden inmiddels toch wel honger gekregen en een bezoek aan de wc was ook niet overbodig. We besloten de eerste zaak binnen te lopen die we tegen kwamen. We belanden bij Caviar and Banana's en bestelden koffie/cappuccino en een goed belegde wrap. Wat ons daarna overkwam zullen wij niet snel meer vergeten..een lekker, bijna Europees aandoende lunch en de lekkerste koffie ever ;) haha. We waren opslag verliefd!
We hebben Charleston verkend te voet en liepen door fotogenieke straatjes met een duidelijke Europese invloed. We kwamen aan bij een pier, waar we heerlijk genoten van de (snikhete) zon. Goed doorbakken liepen we verder naar het Waterfront Park, waar wij verkoeling zochten bij een fontein. Een gezellig uitziend park met voldoende schaduw en gezellige zitjes. We hebben de gezellige straatjes van Charleston verder verkend en kwamen aan bij de winkels in King Street. Aangekomen bij een sieradenwinkel werden de dames visueel naar binnen gelokt door alle "bling bling", tot grote vreugde van Lars (uhum..). Na een drankje te hebben gedronken, zijn we weer terug gelopen naar Waterfront Park om nog even te relaxen. Aan het einde van de middag hebben we besloten om terug te gaan naar Caviar en Banana's om ons avond eten in te slaan. Wat wederom smullen was!

Dag 14:
Deze dag stond Boone Hall Plantation op de planning. Deze plantage is o.a. bekend uit de serie North & South. Na een indrukwekkende oprijlaan met oak trees met spanish moss aan weerszijden, kwamen we aan bij het huis dat aan de buitenkant echt een plaatje is. De tour door het huis vonden wij iets minder indrukwekkend. Vooral omdat we alleen de begane grond bezochten en het huis niet origineel is vanaf de oprichting van de plantage. Dit huis is namelijk in de jaren '30 bijna geheel opnieuw opgebouwd. Na de tour door het huis, zijn we met een "busje" over de ruime plantage gereden, waar nu allerlei groenten en fruit wordt verbouwd. In het verleden was dit een katoenplantage en later een pecannoten-plantage. Nabij het huis ligt ook een "slave street", met originele slavenhuisjes, waar de slaven uit de huishouding woonden. Hier waren informatieborden en filmpjes te lezen en zien. Ook hebben we een informatie gehad van een gids over de slavernij op Boone Hall Plantation.
Na een aantal uur gespendeerd te hebben zijn we doorgereden naar Savannah.

Dag 15:
Vandaag hebben we een bezoekje gebracht aan Downtown Savannah. We zijn naar River Street gelopen aan het water, waar Factor's Walk zit met oude katoen pakhuizen. Hier hebben we ook gelucht, waarna we een bustour hebben gedaan. Tijdens deze bustour werden we door een hysterische chauffeur langs geschiedenisplekjes in Savannah werden gevoerd. We kwamen langs veel oude huizen en er zijn veel gezellige, groene parkjes/pleinen. We zijn bij het levendige City Market uitgestapt en naar Jones Street gelopen, een mooie straat met veel oude huizen. Daarna was het weer tijd voor ons om verder te reizen naar Macon, waar wij zouden overnachten.

Dag 16:
We hebben afscheid genomen van onze auto. In totaal hebben we een kleine 2400 miles gereden deze vakantie, dat is niet mis! Met een taxi hebben we ons af laten zetten bij het hotel. We hebben bij Dunkin Donuts geluncht, omdat de dames wel trek hadden in een lekkere donut. Na een broodje en 2 donuts, liepen ze toch wel redelijk misselijk weer naar buiten haha. Bij het Centennial Olympic Park hebben we lekker genoten van het zonnetje en alle spelende kinderen die rondrenden door de fontein in de vorm van het olympische teken. In het park werden we er erg goed aan herinnert dat in 1996 hier de Olympische spelen hebben plaats gevonden. Ook al is het bijna 20 jaar geleden, het leek wel vorig jaar. We zijn verder gegaan naar World of Coca Cola. Een leuk museum over uiteraard Coca Cola. Zo kregen we hier een stuk geschiedenis van het ontstaan, de vele marketingborden te zien en konden we frisdrank proeven van over de hele wereld. We liepen vol van de vele bubbels weer verder. Ook hebben ze secret formula van Coca Cola in een kluis liggen..door de constante lange rij zijn we hier niet heen gegaan. Het was namelijk echt heel druk.
Voor het diner zijn we naar Ted's Montana Grill gegaan. Leuke zitjes, vriendelijk personeel en heerlijk eten! Het toetje was ook heel smakelijk: Lars had koffie, Bianca icecream en een chocolate chip cookie ter grootte van 5 cookies en Sandra Icecream met een Brownie ter grootte van 5 brownies. Daarna zijn we terug gerold naar het hotel.

Dag 17:
We zijn naar Atlanta Underground geweest. Hier zie je de muren van een oude stad, die opgegraven zijn. Verder is alles nieuw aangekleed (in oude stijl) en je kan er winkelen. Op zich grappig, maar niet heel bijzonder. We zijn dan ook snel verder gegaan. We zijn op de metro gestapt naar Piedmont Park. Onderweg kwamen we lang het voormalig huis van Margret Mitchel, bekend van Gone with the Wind. Het Piedmont park is een groot park, geliefd bij sportieve mensen en mensen die met de hond gaan wandelen. Ook zaten er veel mensen/gezinnen op kleedjes om van het zonnetje te genieten. Hier hebben we een tijd doorgebracht en (alweer) lekker van de zon genoten en rond gewandeld. We hebben geluncht bij een mediterraans restaurant en de broodjes gyros gingen er prima in. Daarna zijn we op de metro gestapt naar Oakland Cemetry, de oudste begraafplaats in Atlanta. Margret Mitchel ligt hier ook begraven.
Ook vandaag vond het diner plaats bij Ted's Montana Grill.. we hadden hier zo lekker gegeten de dag ervoor! Wat ook wel doorslaggevend was, is dat iedereen pijnlijke voeten had van het rondlopen en dit restaurant erg dichtbij het hotel lag! Maar wederom weer gesmuld.

Dag 18:
Deze dag zijn we rustig gestart, omdat we vandaag naar New York zouden vliegen. Hier kwamen we rond 16:00 uur aan. Na het inchecken zijn we gaan eten bij een tentje waar je een lopend buffet hebt en je betaald voor het gewicht dat je op je bord hebt liggen. Genoeg keus uit lekkere groentes, wat erg fijn is! Na het eten hebben we een bezoekje gebracht aan Times Square. De vele reclameborden blijven wat overweldigend, maar levend is het zeker. We hebben meteen een pas voor 4 dagen voor de hop on hop off bus gekocht en zijn voor de night tour ingestapt. We hebben de stad met al zijn lichtjes aanschouwt. Daarna was het tijd om lekker in ons mandje te kruipen.

To be continued..

• 27 Mei 2015 - 17:46

J.Askes:

Hallo beste mensen,

Weer het een en ander meegemaakt.
    Bij het lezen van de dag dat jullie in Charleston waren, kreeg ik de indruk dat Europa toch nog niet zo verkeerd is.
    Jammer dat het huis waar de serie North & South opgenomen was niet het oude meer was. Wat maakt het uit je hebt toch een leuke indruk gekregen. Wie kan jullie dat na vertellen......!
    Nog een paar leuke dagen daar in New York, even herinneringen en nieuwe indrukken opdoen en dan de laatste vlucht weer Back Home.

Dikke kus en kroel van ons drieen

• 28 Mei 2015 - 00:08

Hans&Joke:

Happy trio,

Wederom prachtige verhalen over de 'Deep South'. Het gebied is fenomenaal groot en geeft veel om te bekijken. Jullie hebben er je eigen krenten uit gehaald en er geweldig van genoten. Wie veel reist / rijdt ziet gewoon veel en wij zaten op de bagagedrager mee te smullen. Echt leuk om zo op jullie enthousiasme mee te liften.
    New York heeft ongetwijfeld óók te veel om in een paar dagen in je op te nemen, maar ook hier zullen jullie vast slagen. Geniet nog even stevig van jullie laatste dagen.

Liefs van ons, H&J

• 28 Mei 2015 - 07:23

Michellyne:

Dag reistrio,

Echt super leuk om jullie verhalen te lezen.
    Geniet er nog maar lekker van en tot snel!

Liefs Ro en Mich

• 28 Mei 2015 - 08:55

Pama:

Hoi alle drie,
    Het houd maar niet op, al die indrukken en belevenissen. We blijven een beetje jaloers. New York zal we even een hele verandering zijn, maar natuurlijk ook leuk.
    Wat opvalt is dat jullie het nogal vaak hebben over lekker eten en dat soms in behoorlijke porties, wel lekker Amerikaans natuurlijk. We hopen dat dat geen erg nadelige gevolgen heeft voor jullie, zo ja, laat even weten, dan nemen we wat ruimere kleding mee naar Schiphol.

Liefs pama